20 Haziran 2014 Cuma

PEDİATRİK ŞURUPLAR VE PARABEN

Uzun bir aradan sonra yine karşınızdayım. Evimizi şenlendiren minik misafirimiz Bahadır'dan dolayı uzun süre paylaşım yapamadım.
Bu yazımda sizlerle çok mühim gördüğüm bir konuyu paylaşmak istiyorum. PARABEN tehlikesi. Bebek ürünleri alırken özellikle şampuan, ıslak mendil vs. titizlikle alkol ve paraben içermeyen ürünleri almamızı pediatri uzmanları medyada ve sağlık kuruluşlarında bangır bangır bağırarak söylüyorlar. Ben de bu tarz ürünleri alırken titizlikle araştırarak aldım. Ama sağlık ocağında karma aşı vurunduğumuz gün doktor minoset pediatrik şurubu önerdi. Ben de aldım. Fakat sonra pişman oldum. İçeriğinde bulunan yardımcı maddeleri okuyunca gözlerime inanamadım.


 Etkin madde: 150 mg parasetamol
• Yardımcı maddeler: Şeker, macrogol 3350, sorbik asit, metil paraben, propil paraben, sakarin sodyum, karamel aroması, çilek aroması, distile su
1 yaşına kadar çocuklara şekerli gıda verilmemesi şiddetle tavsiye edilirken, sodyum sakarinin yetişkinler için bile zararlı olduğu bilinirken nasıl oluyor da pediatrik bir şurup bunları içerebiliyor. Çocuğa ateş düşürücü yerine zehir veriyoruz adeta. 
Parabenler ürünlerin bozulmaya karşı daha dayanıklı olmasını sağlar, raf ömrünü uzatmak için kullanılır. Parabenler ürünlerin arka kısımlarında bulunan etiketlerde isim olarak hemen bilinebilir. Örneğin,methylparaben, ethylparaben, buthylparaben veya benzylparaben.
Parabenler hem zehirli hem de toksik özelliği taşırlar. Deride egzama gibi tahriş ve alerjik tepkimelere neden olurlar. Vücutta östrojen hormonunu taklit eden madde olarak da bilinmektedirler.
Paraben adlı madde, sadece uygulandığı yerin yüzeyinde kalmamakla birlikte cildimize, dokularımıza, kan ve idrarımıza dahi geçtiği  klinik olarak tespit edildi.
Çocuklarımızın sağlığı için ilaç kullandığımızı düşünürken sağlıklarını bozacak ilaçlardan kaçınalım. Bu nedenle araştıralım, okuyalım ve bilinçlenelim. Ben çocuğuma bundan sonra Calpol vermeyi düşünüyorum. Bu konuda fikirleri olanlar lütfen bilgilerini aktarsınlar.

Sağlıkla ve esen kalın...




Pin It

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...